Skip to main content

Visions of Israel: Spotlight on Modern Israeli Cinema

TJFF is pleased to present the following series that offers a cross-section of modern Israeli cinema, with special guests, discussions and a film masterclass.

Sponsored by

Co-presented with

Directed by MARCO CARMEL

Three Israelis head to the surfing mecca of Arugam Bay where the bonds of their friendship are tested.

Available on :

Saturday June 1 at 9:15 PM @ Silver City

Monday June 3 to Tuesday June 4 online

 
Directed by YAHAV WINNER and SHAYLEE ATARI
FREE EVENT

Professor Ariel Schweitzer will present three films that husband and wife filmmakers Yahav Winner and Shaylee Atari collaborated on before Winner was assassinated by Hamas on October 7th.

Available on :

Saturday June 1 at 2:00 PM @ Leah Posluns

 
Dr Ariel SCHWEITZER

Dr. Schweitzer discusses recent trends in Israeli cinema. Using clips from works by such filmmakers as Ari Folman, Ronit Elkabetz and Nadav Lapid, he will talk about new women’s cinema, LGBTQ+ filmmakers, recent depictions of religion, the blossoming Israeli documentary movement and more.

Sunday June 2 at 1:00 PM @ Leah Posluns

Directed by ROMAN SHUMUNOV

Known as “Generation 1.5”, those who moved to Israel from the former Soviet Republics when they were teens in the 1990s reflect on the discrimination they faced as newcomers.

Available on :

Sunday June 2 at 4:00 PM @ Silver City

Monday June 10 to Tuesday June 11 online

Directed by ADAR SHAFRAN

GUEST : DIRECTOR ADAR SHAFRAN

A young Eritrean refugee evades deportation after being mistaken as a newly recruited Nigeran soccer player. Despite his lack of soccer talent, he takes his place on the team.

Available on :

Sunday June 2 at 7:00 PM @ SC3

Thursday June 6 to Friday June 7 online

Directed by AYELET MENAHEMI

GUEST : ACTRESS and CO-WRITER REYMONDE AMSALLEM

A week of wedding celebrations exposes deep seated familial resentments in this bittersweet film about family dynamics, forgiveness and loss. Winner of 10 Ophir awards and Israel’s submission to the Oscars.

Available on :

Wednesday June 5 at 8:00 PM @ Cineplex Empress Walk

Friday June 7 at 1:00 PM @ Innis Town Hall

Directed by AVI NESHER

Master storyteller Avi Nesher (The Matchmaker, Past Life) returns to TJFF with this engrossing blend of literary mystery, light comedy and moving character study..

Available on :

Saturday June 8 at 9:15 PM @ Cineplex Empress Walk

Monday June 10 to Tuesday June 11 online

בימום: מרקו כרמל

שלושה גולשים צעירים נוסעים לטיול גלישה אחרי צבא כדי לסגור מעגל עם מות חברם, מפקדם ובן הזוג של אחת מהשלישייה, שנפל במבצע בביירות. המסע שלהם מקבל כיוון לא צפוי כשהם פוגשים בכמה דמויות, ביניהן גולשים איראנים וסוחרת סמים אמריקאית. דווקא שם, בגן העדן השלו של סרי לנקה, על רקע נופים מרהיבים, הופך המסע לחשבון נפש פרטי של כל אחד מהם, ומעמיד במבחן את החברות והשפיות.

SC3 יוּם שבת 1 ביוני ב 9:15 ב

‏ יום שני 3 ביוני -עד יום שלישי 4 ביוני און ליין

בימוי: יהב וינר ושי-לי עטרי
פרופסור אריאל שוויצר יציג שלושה סרטים קצרים שיצרו יחד בני הזוג יהב וינר ושי-לי עטרי, לפני שיהב נרצח על ידי חמאס בשביעי באוקטובר. שי-לי, שנצלה מהתופת עם בתם התינוקת, משלימה את עשייתם.
 

LP יום שבת, 1 ביוני, ב 2:00 ב

Dr Ariel SCHWEITZER

Dr. Schweitzer discusses recent trends in Israeli cinema. Using clips from works by such filmmakers as Ari Folman, Ronit Elkabetz and Nadav Lapid, he will talk about new women’s cinema, LGBTQ+ filmmakers, recent depictions of religion, the blossoming Israeli documentary movement and more.

Sunday June 2 at 1:00 PM @ Leah Posluns

 
בימום : רומן שומונוב

סיפורה של העלייה הגדולה מברית המועצות בשנות ה-90, דרך עיניהם של ״דור אחד וחצי״, אלו שנולדו שם, עלו לישראל בהיותם ילדים ובני נוער, וחוו את קשיי הקליטה שלהם ושל משפחתם. לאחר 30 שנות חיים בישראל, וכשהם כבר בוגרים, מתמודדים בני הדור הזה עם שאלת הזהות והשייכות שלהם בארץ כיום, מדברים על האפליה, הגזענות וההתנשאות שחוו, הוויתורים שהם והוריהם נדרשו לעשות כדי להיקלט, ותוהים האם בסופו של דבר השינוי המשמעותי שליווה את חייהם היה כדאי.

SC3 יום ראשון 2 ביוני ב 4:00 ב

 יום שני 10 ביוני -עד יום שלישי 11 ביוני ‏און ליין 

בימום: אדר שפרן

אומארי, פליט אריתראי המיועד לגירוש מישראל אחרי 5 שנים כשוטף כלים, מצליח ברגע האחרון לברוח בנתב”ג ומוצא את עצמו באולם מקבלי הפנים כשלפתע אוהדי מכבי נתניה תופסים אותו ובטוחים שהוא שחקן החיזוק הניגרי שאמור לנחות באותו היום. בין לילה, אומארי הופך מפליט לכוכב גדול. הוא לא יודע לשחק כדורגל בכלל, אבל בזכות החוכמה שלו והיכולת להתחבר ולרגש, הוא יצליח לשרוד, לעזור לקבוצה ואפילו למצוא אהבה. אך כשאומארי יחזור להיות פליט האם מישהו יעמוד לצידו? והאם, לראשונה בחייו הוא יוכל להפסיק לברוח.

 

SC3 יום ראשון 2 ביוני ב 7:00 ב

יום חמישי 6 ביוני -עד יום שישי 7 ביוני ‏און ליין

בימום: איילת מנחמי

מארי היתה בת שנתיים כשאמה ברוכת הילדים נתנה אותה לאחותה העקרה, מנהג נפוץ באותם ימים במרוקו. ארבעים שנה מאוחר יותר, בישראל של שנות ה-90, מארי שבה מצרפת אחרי נתק ארוך כדי להתחתן עם בחיר ליבה, מובלת לחופה על ידי שתי “אימותיה”. משפחתה החמה והנרגשת נערכת למנהג “שבע ברכות”, שבוע של ארוחות חגיגיות, בהן פותחים שולחן לכבוד הכלה. אבל מארי באה לפתוח את הפצע. בין טעמים משכרים מתגלים סודות ושקרים. מארי נואשת לסליחה. משפחתה בטוחה שהיא צריכה להגיד להם תודה. השבוע הופך לקומדיה עצובה על פשעי משפחה, מחילה והחמצה.

EW5 יום רביעי 5 ביוני ב 8:00 ב

ITH יום שישי 7 ביוני ב 1:00 ב

בימום : אבי נשר

אמיתי קריב, סופר ישראלי שירד מתהילתו, מחליט כעבור שני עשורים לצאת למלחמה לא רק על מקומו הראוי בקנון הספרותי הישראלי, שלשיטתו ניגזל ממנו, אלא גם על זכות הקיום של יצירותיו, שהולכות ונעלמות מהתודעה כלא היו. לצורכי מהלכי הקאמבק המורכבים, מגייס קריב את שירותיה של חוקרת ספרות צעירה ואמביציוזית, או לפחות מישהי שתוכל להתחזות לאחת שכזאת. המפגש הגורלי בין הסופר הנואש ובין האישה הצעירה שחוברת אליו, מסיבותיה שלה, ישנה לעד את מהלך חיי שניהם

EW5 יום שבת 8 ביוני ב 9:15 ב

 יום שני 10 ביוני -עד יום שלישי 11 ביוני‏ און-ליין

SUBSCRIBE
X